Guds ord för dig

Alla inlägg den 22 november 2015

Av godsword - 22 november 2015 14:14

Att vara kristen handlar om att ha en relation med Gud, Jesus Kristus. Det handlar inte om religion. Religion är människans eget påhitt. Många har under alla tider representerat Kristus på så hemska sätt att fördomar har skapats mot Jesus Kristus när det i själva verket är människan själv som representerar honom helt fel. Kommer man in till kyrkan idag kan många känna sig obekväma, felplacerade och dömda av församlingen. Jag säger inte att alla kyrkor är såhär och att alla i församlingarna dömer men många som går regelbundet till kyrkan känner sig "duktiga" och överlägsna vilket är helt fel. Kyrkan borde vara en plats där inga fördomar finns. Där man visar kärlek till varandra så som det står skrivet i bibeln att man ska göra (Matteusevangeliet 22:37-40). Kyrkan skall vara en fristad och man skall längta dit istället för tvärt om! Det finns förstås otroligt många bra kyrkor och jag tycker det är bra om man kan och vill gå dit  ...Dock är det ju så att vara Kristen inte handlar om att gå till kyrkan även om det kan vara bra för dig att finna en gemenskap i Gud med andra människor. Det handlar som sagt om relationen mellan dig och Gud, Kristus. 


Att bygga en relation med Jesus Kristus är det bästa som någonsin kommer att kunna hända dig. Jesus är sanningen, ljuset, livet, förlåtelsen. Han dog för oss på korset, hans blod betalade priset för att vi skall kunna få evigt liv och leva nära vår kärleksfulla fader, Gud, och inte vara slavar under synden. Jesus dog på korset, gick ner i helvetet i tre dagar och återvände sedan upp till sin fader i himelen med nycklarna till dödsriket, bara för att rädda oss! Vi måste lära oss att ta emot Guds kärlek, förlåtelse och ta emot Jesus in i våra liv. Gud har skapat oss med fri vilja och vi måste först välja att släppa in Jesus till våra liv för att han skall kunna ta nästa steg och göra en förändring. För Gud tvingar oss aldrig till något och därför är det upp till oss själva att välja - Gud eller Världen/satan. Släpper vi inte in Jesus till våra liv står dörren öppen för annat som släpps in som kan skada vårat liv. Jag kan lova att Gud håller alla sina ord och släpper du in honom till ditt liv så kommer det aldrig att bli detsamma igen. Gud älskar dig så mycket och han väntar på dig. Om vi bara kunde se vilken fest det blir i himlen när någon släpper in Jesus i sitt hjärta, vad fantastiskt! 


Bön om att släppa in Jesus i ditt liv: Jesus, nu öppnar jag mitt hjärta för att släppa in Dig. Jag vet att Du har skapat mig och att Du dog på korset för min synd. Jag tror också att Du uppstod igen ifrån det döda. Tack för att Du förlåter mig allt det som jag felat. Nu ger jag mitt liv till Dig och vill leva resten av mitt liv tillsammans med Dig! I Jesus Kristus namn ber jag allt detta, Amen.  (Amen betyder: Så är det/ Så skall det ske)

 

Gud välsigne dig! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards